Liczę ja, liczysz ty 1, 2, 3....
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5418 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Przedstawiam Państwu konspekt do zajęć w grupie dzieci 5,6 - letnich, prezentujący zabawy i ćwiczenia matematyczne.
KONSPEKT DO ZAJĘĆ W GRUPIE DZIECI 5, 6 LETNICH. TEMAT: „LICZĘ JA, LICZYSZ TY 1, 2, 3...” Cele ogólne:
- Kształtowanie umiejętności liczenia, ustalenie ile jest policzonych elementów, rozszerzenie zakresu liczenia.
- Wyrabianie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
- Stwarzanie sytuacji do wyzwalania wielostronnej aktywności dzieci poprzez działanie, odkrywanie, przeżywanie i przyswajanie.
- Stwarzanie sytuacji wyzwalających u dzieci motywacją do działania.
Cele operacyjne: dziecko
- Zna cyfry 0 – 10, potrafi je praktycznie zastosować.
- Potrafi liczyć w zakresie 10.
- Kojarzy liczbę elementów z odpowiednią cyfrą.
- Tworzy zbiory o określonej liczebności, porównuje je ze sobą.
- Potrafi tworzyć ciągi liczbowe.
- Zna miejsce liczby w szeregu, wskazuje liczbę poprzednia i następną.
- Zna figury geometryczne, potrafi je prawidłowo nazwać i rozpoznać po dotyku.
- Współdziała i współpracuje z kolegami.
- Nabyte umiejętności wykorzystuje w praktycznym działaniu.
Środki dydaktyczne: Plastikowe cyfry i znaki matematyczne, karty pracy dla dzieci 5, 6 letnich, magnetofon, płyta, zestawy figur geometrycznych, kod rysunkowy. Przebieg zajęcia:
- Powitanie „Iskierka” określanie kierunku w którym poruszała się iskierka (w prawo, w lewo).
- Witam wszystkich, którzy: chcą się z nami bawić, mają dobry humor, itp.
- Ćwiczenia w liczeniu:
- dzieci przeliczają się (kogo więcej, kogo mniej), dziewczynki liczą chłopców, chłopcy liczą dziewczynki,
- przeliczanie dzieci 5 i 6 letnich,
- ile jest dzieci o ciemnych włosach i jasnych,
- ile dzieci ma ciemne oczy, ile niebieskie.
- „Jeden, dwa i trzy to mama, tata, Ty” – zabawa ruchowa do piosenki wyliczanki:
1, 2 i 3 to mama, tata, Ty, 4, 5 i 6 lodów chciałbyś zjeść, 7, 8, 9 i 10 bułek w torbie babcia niesie.
Ref. Jak to dobrze, że liczyć umie się .x2 Bo cyferek rząd, tak bardzo bawi mnie, Z nich układam wciąż, jakąś nową grę, Liczę domy, liczę drzewa, Zęby pieska kiedy śpiewa.
Ref. Jak to dobrze, że liczyć umie się .x2
- „Czarodziejski worek” – dzieci rozpoznają za pomocą dotyku figury geometryczne ukryte w worku (określają ich kształt, grubość i wielkość).
- „Zgadnij jaką figurę ukryłam?” – rozpoznawanie figur geometrycznych, poprzez zadawanie pytań, układanie obrazkowego kodu.
- Szukamy zwiastunów wiosny – prowadząca opowiada o wiosennej wyprawie na łąkę i do parku:
- na swojej drodze dzieci spotykają zaszyfrowane za pomocą cyfr i znaków matematycznych zadania do wykonania.
- Praca w zespołach:
5latki – układają zadania tekstowe do podanych działań, 6latki – tworzą zbiory o określonej liczebności (liczmany).
- „Gąsienica” – zabawa ruchowa:
Idzie drogą gąsienica, Kolorowa tajemnica, Krótkich nóżek mnóstwo ma, Pierwszą robi pa, pa, Drugą robi pa, pa itd.
- dzieci przeliczają liczebniki głównymi i porządkowymi, wskazują swoje miejsce w szeregu.
- Zadania dla dzieci – dostosowane do wieku i umiejętności:
5latki – układają kompozycję z figur geometrycznych i przenoszą ją na kartkę obrysowując kształty, kolorując pracę, 6latki – rozwiązują działania matematyczne.
- Ewaluacja zajęć.
Alina Frankowska |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|